Cocktails, Beach & Bahama's - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fleur Bonte - WaarBenJij.nu Cocktails, Beach & Bahama's - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fleur Bonte - WaarBenJij.nu

Cocktails, Beach & Bahama's

Blijf op de hoogte en volg Fleur

22 April 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Ik zal alvast even mijn verontschuldigingen aanbieden voor de slordige chronologie in dit verhaal. Ik heb werkelijk geen idee meer wanneer we wat hebben gedaan en hoop dan ook maar dat ik niet dingen dubbel vertel. Anders kan je altijd denken dat ik dat expres doe, zodat het lijkt alsof ik veel dingen doe, maar in werkelijkheid niks uitvoer.

Ik heb hier zowaar een penthouseparty mogen bijwonen. We werden opgewacht bij een deur en samen met hem gingen we naar de lift. In de lift was het even heel spannend, je kreeg even het gevoel dat je afgeschoten werd omdat je eerst helemaal naar de grond werd getrokken en vervolgens omhoog ging. De lift ging ook zo snel (1 sec per verdieping) waardoor we onze oren moesten poppen toen we uiteindelijk bij de 49e etage waren. Maar daar kwamen we dan binnen in een super mooi appartement waarbij je de geweldige skyline van Miami Downtown kon zien. Wat moet het alleen al chill zijn om daar gewoon op de bank te zitten, laat staan te feesten:) Na een tijdje gingen we verder feesten in club 50, waarbij we nog net iets langer konden genieten van het uitzicht en het zwembad. Helaas mochten we het zwembad alleen bekijken en niet ingaan, dus het werd geen grote poolparty:(. Eerst was het vooral een loungesfeer, maar tegen een uur of 2 begonnen er eindelijk mensen te dansen.

Zondag besloten we met een paar meiden te kijken naar de gayparade, gelukkig waren we ruim op tijd en konden we wel 3 wagens zien. Maar dat maakte niet uit, al snel liepen we naar Ocean Drive en gingen daar een beetje chillen. In een van deze weken zijn we ook naar een andere film in het park geweest 'the Theory of Everything', maar was niet helemaal mijn stijl.

Ik zal eindelijk eens iets vertellen over mijn lessen. Ik heb elke dag dus les, ongeveer 3-5 uur. De ene dag heb ik de ochtend vrij, de andere dag de middag dus kan gelukkig aardig wat uren aan het strand doorbrengen. Je kan hier speciale lessen kiezen, waarbij ik eerst vocabulair en 'conversation' had en nu ben geswitcht naar 'business english' en grammatica. Ik deel mijn kamer met 3 andere meiden en verrassend genoeg gaat dat best goed. Je merkt hier wel goed dat het hier het omgekeerde klimaat is, de klaslokalen zijn superkoud (door de airco) en buiten is het warm. Hierdoor kan ik dikke truien en lange broeken dragen naar de les, zo fijn! Nee valt tegen en daardoor zijn ook veel mensen ziek hier. Zelf ben ik ook al ziek geweest en had ik de afgelopen paar dagen zelf een raar oog maar inmiddels is het beter en beter. Wanneer je dus veel foto's van mij voorbij ziet komen met zonnebril: dat was die periode met mijn rare,rode & bulterig (jep dat is een nieuw woord) oog;-)

Ik leer hier steeds meer mensen kennen en moet helaas ook steeds meer afscheid van mensen nemen. Maar het is ook juist wel leuk, nu kan je ze misschien in hun land opzoeken en de cultuur totaal ervaren. We hebben al veel diners ter ere van afscheid of gewoon gehad, waardoor ik zelf bijna sushi lekker begin te vinden. De cocktails zijn hier ook echt gigantisch! Een cocktail en we kregen het maar niet op met zijn 6en.

Vrijdag was het dan eindelijk zover, we gingen naar de Bahama's met de Norwegian Sky (cruiseship). De eerste dag gingen we even het cruiseship verkennen, want man wat was het nog een groot cruiseship met natuurlijk een zwembad op het bovenste dek ^^ (waar ik trouwens geen minuut in heb doorgebracht). De reis was inclusief eten en sommige drankjes dus we hadden het super luxe. De eerste avond hadden we de sauna ontdekt op het schip, waardoor we heerlijk konden relaxen. Door deze cruise begin ik het meer te waarderen. Het was heel grappig trouwens, het eerste moment dat je weggaat en je door de gangen loopt lijkt het net alsof je dronken bent omdat je maar amper recht kan lopen. Ook hadden we vrijdag 2x soort van diner gegeten, gewoon omdat het kon (eerst een dessert en later op de avond normaal eten). Maar man wat was het eten op de cruise goed. Ik was bijna vergeten hoe goed eten kon smaken. (Nu mag ik weer terug genieten van de cafeteria en ander amerikaans eten). De man die onze kamers elke keer schoonmaakte kon trouwens echt de tofste dingen creëren van handdoeken, waardoor het elke keer een verassing was wat we kregen als we terug in de kamer waren.
Zaterdag gingen we een poging wagen om de zonsopgang te zien, helaas faalde deze hard omdat het té bewolkt was. Dus besloten we ook maar gebruik te maken van de fitnessruimte en fabulous abs te creëren. Daarna kregen we weer een té heerlijk ontbijt en daarna gingen we van schip om Nassau (de hoofdstad van de bahama's) te verkennen. We zijn daar naar de botanic gardens, naar een fort en de zoo geweest (oja en op het einde natuurlijk het strand, want wat moet je anders doen). De zoo heeft nog wel het meest indruk achter gelaten. Sommige dieren zaten in kooien, maar de flamingo's, papegaaien en kaketoes waren los en kon je aanraken wanneer je dat zou willen. De omgeving was ook super mooi. Het leek even alsof je in de jungle liep met af en toe een paar dieren. De foto's van de dieren en omgeving van bahama's komen ook nog wel op facebook, maar moet ik nog even van iemand krijgen omdat mijn eigen camera niet helemaal naar mij luisterde. Het eiland deed me heel erg denken aan Curacao en hier zag je dan ook veel strandbarretjes. Na een tijdje gingen we weer aan boord en aten we natuurlijk weer verrukkelijk om vervolgens in de sauna te verdwijnen en later op de avond te genieten van een leuke stand-up comedian en white party.
De volgende dag gingen we nog een poging wagen om de zonsopgang te zien, deze keer konden we in ieder geval de zon zien maar alsnog veel bewolking dus besloot ik snel weer in mijn bed te kruipen. Na een tijdje gingen we van boord en werden we met een kleiner schip naar 'the great stirrup Cay' gebracht, een soort privé eiland van het cruiseship, wat nét iets te duidelijk was gecreerd door mensen. Na een tijdje vonden we daar een te mooi plekje om te zitten, waar ook minder mensen waren en daar konden we heerlijk in de zon vertoeven. De zee was zo mooi helder blauw en het zand bijna wit, waardoor het bijna een paradijsje was.

Phoeeew dat was een lang verhaal! Heb nog niet heel veel op de planning staan voor de komende weken (nog bijna 1 maand in Miami) maar ongetwijfeld komen die. Bedankt dat je dit verhaal hebt overleefd en wellicht tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 11 Juni 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 17277

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Going to the States

12 Augustus 2011 - 06 Januari 2012

Mijn eerste avontuur buiten Europa!

Landen bezocht: