Crazy America - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fleur Bonte - WaarBenJij.nu Crazy America - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fleur Bonte - WaarBenJij.nu

Crazy America

Blijf op de hoogte en volg Fleur

22 Maart 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Zaterdag was het dan eindelijk zover, ik ga naar the States! Na te vroeg uit mijn bed te zijn gekomen, stond ik dan eindelijk op Zaventem om te vertrekken met het vliegtuig. Ik had me voorbereid op goed te kunnen slapen in het vliegtuig, maar helaas viel dat een beetje tegen. Na 7 uur te hebben gevlogen kwam ik aan op New York (Newark). De piloot deelde ons mee dat we nog niet bij de gate konden komen omdat een aantal mensen het heel interessant vonden om naar een vliegtuig te staren (ze stonden in de weg van het vliegtuig). En ja, dat was werkelijk wat de piloot zei. Na een half uurtje kon ik van boord op weg naar de douane check en mijn koffer ophalen en weer droppen. Vervolgens liep ik bijna alle gates voorbij met mijn nét iets te zware tassen ( in plaats van de vertrekkende vliegtuigen keek ik naar de aankomende vliegtuigen), uiteindelijk kwam ik terecht bij de juiste gate en na een tijdje konden we ook daar boarden. Bijna 4 uur lang duurde de spannende (met de nadruk op de jongen die naast me zat vond het gigantisch spannend waardoor ik niet kon slapen, en diegene die mij kennen weten dat ik daar onwijs vrolijk van word) vlucht, maar daar was ik dan hoor op Miami International Airport. Na wat gedoe met de transferservice en wat naamverwarringen werd ik eindelijk naar de campus gebracht.

De volgende ochtend besloot ik na een ontbijtje in de zon kort de omgeving te verkennen en kwam het ene winkeltje na het andere tegen, gelukkig werd ik vergezeld van pratende stoplichten en pratende bosjes. Ik verbaas me nog steeds over het eten hier (lemon chips, maar gelukkig ook mijn geliefde kaneelkauwgom). Natuurlijk sloot ik die zondag af met lekker op het strand liggen.

Maandag dacht ik dat het dé dag was (dé eerste schooldag), maar het bleek een introductie van 1 uur te zijn om ons vervolgens vrij te geven voor die dag. Samen met wat andere studenten besloot ik om mee te doen aan de Welcome tour Miami, waarbij je met zo'n extreme toeristische bus allerlei plekken langsgaat. Zo kwamen we onder andere langs Miami Downtown, Art district (met mooie graffiti), little havana (met het park waarbij oude mannetjes domino spelen) en uiteindelijk een shopping mall. Dit was nog niet zo'n gigantische shoppingmall zoals ik het verwachtte maar wellicht kom ik nog wel een keer bij zo'n gigantische.

Vervolgens heb ik dinsdag tot en met vrijdag tot nu toe les gehad. Het lesgeven hier is zo anders, maar juist daarom weer heel fijn. De leraren gebruiken veel diverse onderwerpen (zoals klimaatverandering, armoede, maar ook over marihuana), youtube en spelletjes om jouw engels te verbeteren. I like it! Tijdens deze dagen had ik niet enorm veel les dus ik heb 2 middagen lekker op het strand kunnen liggen (en jep ofcourse al verbrand). Het eten is hier nog wel even wennen. Je kan dan wel je eten zelf opscheppen, dus ik heb geen last van extreme grote porties maar de hygiëne is hier wel iets anders.

Ik heb nog niks op de planning staan voor volgende week maar denk dat het weer een toffe week wordt waarbij ik de helft weer vergeet te vermelden (zoals hier). Mocht je foto's willen zien kan je die beter op mijn facebook bekijken:)


  • 22 Maart 2015 - 08:35

    Hanna H:

    Fleur! Het klinkt nu al super awesome

  • 22 Maart 2015 - 09:16

    Anouk:

    Hey Fleurie202! Lekker bezig weer! Wat een genot moet die vliegreis van vier uurtjes zijn geweest! Wel fijn dat je niet alleen opgesloten zit in een klaslokaaltje. Alle tijd om te verbranden dus, lekkerrr!

    Tot je volgende stukje :D

  • 22 Maart 2015 - 10:02

    Joeraya:

    Leuk om te lezen Fleurtjee! Enjoyyyy:)

  • 22 Maart 2015 - 11:08

    Lucienne Bonte:

    Fleur, geweldig om je verslag te lezen. Ik hoop dat je een hele fijne tijd in Miami en omstreken zult hebben. Xx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 11 Juni 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 17277

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Going to the States

12 Augustus 2011 - 06 Januari 2012

Mijn eerste avontuur buiten Europa!

Landen bezocht: