Everglades, Baseballgame & Fort Lauderdale - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fleur Bonte - WaarBenJij.nu Everglades, Baseballgame & Fort Lauderdale - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Fleur Bonte - WaarBenJij.nu

Everglades, Baseballgame & Fort Lauderdale

Blijf op de hoogte en volg Fleur

15 Mei 2015 | Verenigde Staten, Miami Beach

Waarschijnlijk is dit het laatste verslag dat ik vanuit Miami Beach zelf schrijf, want over anderhalve week ben ik alweer terug in Nederland. Nu het einde nadert begin ik weer de kleine dingetjes te waarderen hier, zoals op dit moment het mooie uitzicht van mijn hotelkamer op het strand en de zee. Dat ga ik wel missen zodra ik weer in Nederland ben, ondanks dat ik het zand totaal niet ga missen, dat was te verwachten voor mensen die mij al kennen.

Goed, op naar de dingen die ik heb gedaan. In de tussentijd hebben we 2 weken gehad met niet zo'n geweldig weer, natuurlijk is het alsnog rond de 25 graden maar regent het bijna heel de dag dus kan je niet heel veel hier doen. Ik heb dan ook mijn filmrepertoire aardig uitgebreid. In de weekenden was het dan weer wel vaak goed weer, waardoor we allemaal als gekken op het strand gingen liggen (ja, we zijn hier behoorlijk verslaafd en weten niet wat we zonder de zon moeten).

In een van de mooie weekenden ben ik mijn mijn kamergenoot naar de Everglades geweest en oh yeah we hebben krokodillen gezien (of alligators, heb nog steeds geen idee wat het verschil ertussen is). Eerst bezochten we een korte show, waarbij een man het fijn vond zich op een krokodil te werpen en gevaarlijke manoeuvres te doen met een schorpioen. Daarna gingen we met een airboat door de mangroves, daar konden we wat krokodillen spotten, maar vooral heel veel vogels en schildpadden.

De volgende dag was het koningsdag in Nederland en we (ik en een paar andere nederlanders) lieten dat niet zomaar voorbij gaan. Dus gingen we gezellig drankjes doen op het strand. De anderen waren iets betere nederlander dan ik (ze dronken zelfs nls bier, maar dat vond ik nét iets te ver te gaan). Al snel begon het te regenen en gingen we schuilen. Na een tijdje werd het weer een beetje zonnig en konden we verder van het strand genieten.

Inmiddels ben ik ook een niveau hoger geschaald en ben ik geëindigd op c1.3, voor de duidelijkheid het volgende niveau is c2.1 en het hoogste niveau is c2.3 dus mijn engels wordt beter en beter. Vrijdagavond ben ik nog naar een baseballgame gegaan waar ik de ultieme amerikaanse sportsfeer kon ervaren. Dat was super gaaf en leuk om een keer mee te maken. Het was ook te grappig dat je eerst op een scherm zag 'clap your hands' of 'scream' en 10 seconden later iedereen die actie ging uitvoeren. De Miami Marlins hadden die wedstrijd gewonnen, waardoor we op het einde ook werden getrakteerd op vuurwerk.

De volgende dag gingen we de botanic garden bekijken, wat niet veel meer bleek te zijn dan een stukje japanse tuin. We besloten dus daarna maar wat te drinken op Lincoln Road (een winkelstraat vlakbij school) en waar ik zelfs amerikaans bier heb gedronken. Jep, ik drink hier meer bier dan ooit in mijn leven omdat ze de mixjes zo extreem zoet maken en zo ook niet zo goed weten wat wijn is. De volgende dag gingen we vliegeren (het eerste opstapje tot kitesurfen) en paddleboarden. 's Avonds ging ik weer eens sinds tijden uit en gingen we naar het welbekende (alleen in Miami Beach wees gerust) Nikki Beach, waar een super chille sfeer was.

Maandag gingen we naar de aventura mall, waarbij ik een beetje een idee kreeg waarom Amerika zo bekend is van de malls. Daar hebben we het een en ander geshopt en eindigden we de dag bij de Cheesecake Factory, waar ze naast de cheesecake ook fantastische hoofdgerechten hebben. In dit restaurant klopt het verhaal totaal van de grote porties, ik kreeg dan ook met moeite de helft van mijn bord op (oke, vooruit het eten op mijn bord).

Afgelopen week zijn we onder andere naar Mango's geweest, een uitgaansgelegenheid waarbij ze latin met house mixen, wat een super toffe avond bleek te worden. Daarnaast zijn we ook een dagje naar Fort Lauderdale geweest, waarbij we de meest mooie jachten en huizen hebben gezien en een gezellige boulevard met leuke restaurantjes.

Nu ben ik verhuisd naar een hotelkamer met uitzicht op zee, waar ik het dus prima naar mijn zin heb. Voor jullie hier typische amerikaanse dingen waar ik inmiddels al wel achter ben gekomen, die jullie hopelijk nog niet wisten:
- ze houden van alles op de menukaart te schrijven wat je krijgt. Jep, de garnering zetten ze er ook op. Denk je veel kappertjes te krijgen, is het puur ter garnering.
- Hi, how are you? is hier het normale hallo. Ze wachten dan ook totaal niet je antwoord af.
- Tips & taxes komen nog standaard op de rekening erbij en worden nooit in de prijs gezet
- de stoplichten houden ervan om tegen je te praten
- ze waarderen de amerikaanse vlag enorm, je komt deze dan ook overal tegen
- gratis water wanneer je uit eten gaat, waar ik als nederlander natuurlijk erg van houd


  • 15 Mei 2015 - 09:14

    Martine:

    Stoplichten die tegen je praten.. mm, dat moet vreemd zijn!

    Geniet er nog even van, de tijd is vast veel te snel gegaan.

    -x-

  • 15 Mei 2015 - 11:41

    Lucienne Bonte:

    Kijk... jij maakt nog eens wat mee daar! Geniet er maar lekker van, vooral van je vakantietijd nu! xx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 11 Juni 2011
Verslag gelezen: 1201
Totaal aantal bezoekers 17265

Voorgaande reizen:

14 Maart 2015 - 25 Mei 2015

Going to the States

12 Augustus 2011 - 06 Januari 2012

Mijn eerste avontuur buiten Europa!

Landen bezocht: